Dwaj bracia planują wyprawę dookoła Tajwanu na monocyklach. To dość ambitny plan ale wierzymy, że możliwy. Aby wyprawa ruszyła potrzebują waszych głosów w konkursie. Codziennie można oddawać 1 głos i tak do 30 lipca. Ogłoszenie Zwycięzcy odbędzie się 31.07.2013 o godzinie 15:00.
Poniżej informacja od nich samych.
Przejazd dookoła Tajwanu na monocyklach o 29” calowym kole. Wraz z bratem planujemy objechać dookoła wyspę Tajwan pokonując dystans 1100 – 1200km na rowerach na jednym kole. Dziennie przejedziemy do 80 kilometrów w zależności od ukształtowania terenu i warunków pogodowych. Najlepszym terminem będzie wiosna przyszłego roku. W marcu oraz kwietniu temperatura i warunki atmosferyczne są idealne na wyprawy monocyklowe i rowerowe. Sam przejazd powinien zająć nam maksymalnie 20 – 22 dni, a całą wyprawę chcemy zamknąć w 30 dniach. Poruszać się będziemy na monocyklach marki Kris Holm z kołem o średnicy 29 cali. Zamontujemy w nich piasty marki Schlumpf z przerzutką 1: 1,5, co pozwoli nam na szybszą jazdę. Cały sprzęt i ubrania przewieziemy w plecakach i sakwach przy monocyklu – nie będziemy mieli więc żadnego suportu w postaci dodatkowej osoby na rowerze czy w samochodzie. Będziemy mogli na bieżąco relacjonować przebieg wyprawy, ze względu na częstą możliwość podłączenia do internetu. Dodatkowo nakręcimy film, który udokumentuje nasz cały przejazd. Trasa wyprawy biegnie przez najciekawsze tajwańskie miasta i parki narodowe. Jeśli pogoda pozwoli zamierzamy promem dotrzeć na jedną z większych wysp na zachodzie- Magong. Startujemy w Taipei i tutaj również kończymy wyprawę. Szczegółowa trasa: dzień 1. Taipei – Keelung dzień 2. Keelung – Gongliao dzień 3. Gongliao – Yilan dzień 4. Yilan – Nanao dzień 5. Nanao – Hualian dzień 6. Hualian – Fengbin dzień 7. Fengbin – Chenggong dzień 8. Chenggong – Taidong dzień 9. Taidong – Daren dzień 10. Daren – Fengshang (wsch – zach) dzień 11. Fengshang – Sanmin dzień 11. Sanmin – Magong dzień 12. wyspa Magong dni 13-21. Magong – Taipei Trasa na zachodnim wybrzeżu (po przypłynięciu z wyspy Magong na ląd, aż do Taipei) będzie modyfikowana na bieżąco, w zależności od natężenia ruchu ulicznego. Ta strona wyspy jest bardziej zurbanizowana, o bardziej gęstym zaludnieniu, będziemy musieli więc szukać mniejszych, lokalnych dróg, aby bezpiecznie wrócić do stolicy Tajwanu. Przejazd będzie dość wymagający – cały sprzęt wieziemy na plecach, a trasa będzie prowadziła przez odcinki górzyste oraz trasy nieutwardzane. W monocyklu nie ma wolnego biegu, będziemy musieli więc cały czas pedałować, nawet zjeżdżając z góry. Przerzutka w piaście zdecydowanie pomoże nam na płaskich odcinkach, jednak każdy podjazd będzie wymagał sporej wytrzymałości i woli walki.
Chciałbym kiedyś z wami pokręcic monocyklem, niestety nadal bez podparcia nie daje rady jeszcze jezdzic… mam nadzieje, ze to juz nie dlugo potrwa.. gratuluje pomyslu 😉
Pozdrawiam,